Награды компании 0 наград из 3

Officer on Analytics and Reports

От 1 года до 3 лет
Полная занятость
Полный день
Описание вакансии

JOB TITLE: Analytics and Reports Officer

DEPARTMENT: Human Capital Management

REPORTS TO: Head Of Personnel Affairs Section

Opening date: 18.10.2024

Deadline: 01.11.2024

Important note: We accept applications ONLY via WIUT official website (About us/Careers at WIUT). We do NOT review your application on hh.uz or any other website. Please, make sure that the online form is filled out fully and appropriately.

PURPOSE:

Responsible for personnel statistics and reporting (internal and external), HR metrics and analytics.

CONTEXT:

Human Capital Management Department of WIUT plays a leading role in developing University’s human resource strategy. The main function of HR professionals focuses on the University’s greatest capital – its employees. HR professionals establish systems for entire personnel and organizational performance development, acquiring and nurturing talents, career succession planning, employee engagement and satisfaction. The post is responsible for human capital analytics and statistics.

PRINCIPAL ACCOUNTABILITIES:

  • Responsible for personnel statistics and reporting (internal and external), HR metrics and analytics.
  • Gathers benchmark data about jobs, compensation, benefits, trainings and recruitment and prepares analytical internal reports to HRD and senior management.
  • Calculates HR metrics such as retention, turnover and internal mobility rates, key recruiting metrics like time to fill and hiring costs as well as other relevant metrics.
  • Collaborates with external parties (state authorities and ministries) to prepare and provide statistical reports.
  • Prepares monthly staff attendance reports and monitors lateness and absenteeism rates.
  • Ensures the accuracy and completeness of the job descriptions for all staff positions and that the new hires are familiarized with the relevant job description.
  • Administers the process of staff loan issuance
  • Administers staff health and life insurance lists and addresses the related issues in a timely and systematic manner.
  • Collects and formats staff CVs (personnel data).
  • Administers internal and external HR surveys identifying employee/applicant satisfaction, engagement and commitment and prepares analytical reports with recommendations.
  • Prepares HR statistics reports and recommendations based on research and analysis for senior management.
  • Identifies top reasons why candidates and employees choose to work with our university and recommends areas of improvement for our HR procedures
  • Conducts exit interviews to identify main reasons for leaving the university.
  • Closely collaborates with all sections to collect data and ensures the accuracy of information both electronic (1C program) and paper copy.
  • Assists the Head of Personnel Affairs on day-to-day operations.

PERSON SPECIFICATION

The person appointed to this post should be able to demonstrate the following essential elements

QUALIFICATIONS

  • Bachelor’s degree in relevant area (Management, Finance and other relevant area) ;
  • Be competent in English, knowledge of Uzbek is a must, knowledge of Russian would be an advantage.

EXPERIENCE

  • At least 1 year of experience of HR practices;
  • Evidence of working with teams;
  • Evidence of HRM knowledge
  • Evidence of reporting and presentation skills.

APTITUDES, ABILITIES, SKILLS AND PERSONAL QUALITIES

  • An understanding of the educational environment or similar professional environments
  • An ability to work with numerical data, and strong analytical thinking.
  • Information systems skills, excellent working knowledge of Microsoft Office package.
  • Good interpersonal skills.
Ключевые навыки
Английский язык
Основы баз данных
HR metrics and analytic
statistics and reporting
Job Descriptions
Вакансия опубликована: 22 октября 2024, Ташкент
Похожие вакансии
Head of Academic Registrar's Office
Новая
От 1 года до 3 лет

Обслуживать клиентов: работать со счетами, пластиковыми картами и денежными переводами. Продавать банковские и страховые продукты (кредитные продукты, карты, вклады).

IDU University
Ташкент,
вчера
Fundraising Development Officer
От 1 года до 3 лет

Обслуживать клиентов: работать со счетами, пластиковыми картами и денежными переводами. Продавать банковские и страховые продукты (кредитные продукты, карты, вклады).

SOS Children`s Villages Uzbekistan
Ташкент,
22 октября 2024
Westminster International University in Tashkent
3,8
Хорошо
100%
Рекомендуют
Оценки по категориям
4,7
Условия труда
4,7
Коллектив
3,3
Руководство
3,0
Уровень дохода
4,3
Условия для отдыха
3,0
Возможности роста
Преимущества и льготы компании
Сотрудники чаще всего указывали следующие льготы и преимущества на основании 3 отзывов
100% Удобное расположение работы
100% Наличие кухни, места для обеда
67% Своевременная оплата труда
33% Удаленная работа
33% Медицинское страхование
33% Оплата больничного
33% Гибкий рабочий график
33% Компенсация питания
33% Оплата транспортных расходов
33% Профессиональное обучение
33% Место для парковки
33% Система наставничества
33% Корпоративные мероприятия
Похожие вакансии
Digital Analytics Manager
От 1 года до 3 лет
Откликнуться Доступен быстрый отклик с автоматическим добавлением резюме с hh.ru
NRW Officer
Новая
От 1 года до 3 лет
Откликнуться Доступен быстрый отклик с автоматическим добавлением резюме с hh.ru
Clearance Officer / Logistics Department
Новая
От 1 года до 3 лет
Откликнуться Доступен быстрый отклик с автоматическим добавлением резюме с hh.ru
Старший менеджер по планированию и отчетности
Новая
От 1 года до 3 лет
Откликнуться Доступен быстрый отклик с автоматическим добавлением резюме с hh.ru
Operations Center Office Manager
1 000 - 2 000 $
Новая
От 3 до 6 лет
Откликнуться Доступен быстрый отклик с автоматическим добавлением резюме с hh.ru
Поиск Вакансии Ваш отзыв Зарплаты Сравнить
Опыт в разделе вакансии на Dream Job