Omnichannel Manager / Менеджер по автоматизации омниканальных коммуникаций
От 1 года до 3 лет
Полная занятость
Полный день
Описание вакансии
Our client, international pharmaceutical company, is looking for Omnichannel Manager.
Key Responsibilities:
- Campaign Management: Lead the campaign management process for Business Units (BUs), overseeing the development and execution of automated omnichannel campaigns. Ensure campaigns are aligned with the omnichannel strategy and business needs.
- Digital Collaboration: Collaborate with Analytics and Digital teams as well as global owners of platforms to develop campaign tagging systems and align with global standards.
- Channel Launch and Optimization: Play an active role in developing Pull channels (Messengers). Lead pilot solutions to improve customer experience and conversion rates.
- Business Partnership: Serve as a business partner to BUs, identifying their needs and objectives. Propose and guide them on channel selection, prioritization, and usage.
- Events management: Play an active role in Veeva E&C integration with local portal, defining requirements and ensuring smooth implementation.
- Call-center management: Lead pull acquisition of e-consents stream, including external provider, solution and data management and necessary development implementation.
- Data and Analytics: Support the rollout of local tagging and alignment with Global Standards.
- Omnichannel Consultancy: Provide omnichannel marketing consultancy and advisory services to BU teams, sharing best practices and ensuring alignment with global digital marketing standards.
- Technical Implementation: Collaborate with Digital, Analytics, and development teams to implement necessary improvements for global solutions.
- Budget Management: Conduct initial budget calculations based on business priorities and available resources.
- Team Management: Oversee and coach project managers, managing external vendors and ensuring project timelines are met.
- Global Collaboration: Collaborate with regional and global teams to share experiences and position the Eurasia digital operations at a high level.
- Regulatory Compliance: Adhere to internal content development procedures, Pharmacovigilance and Quality requirements, advertising laws, and regulatory standards.
Required Qualifications:
- Education: Higher education, preferably in Marketing
- Experience: 2+ years of proven experience in digital and marketing, with a focus on delivering communication messages through integrated, omnichannel marketing platforms. Proven experience in marketing automation, triggered campaigns, and CRM platform implementation.
- Technical Skills: Proficiency in MS Office, Google Workspace, basic HTML, and CRM marketing systems like Salesforce Marketing Cloud.
- Language Proficiency: Fluent in English
- Soft Skills: Strong communication, time management, and organizational skills. Results-oriented with the ability to manage multiple projects and meet deadlines.
Additional Requirements:
- Knowledge of medical problems related to products and the strategy for medicine promotion.
- Ability to determine the effectiveness of personalized communications in different channels.
Вакансия опубликована:
2 декабря 2024,
Москва
Похожие вакансии
Advertising operation manager
Обслуживать клиентов: работать со счетами, пластиковыми картами и денежными переводами. Продавать банковские и страховые продукты (кредитные продукты, карты, вклады).
Manpower
224 отзыва
Москва,
вчера
Middle Marketing Manager
Обслуживать клиентов: работать со счетами, пластиковыми картами и денежными переводами. Продавать банковские и страховые продукты (кредитные продукты, карты, вклады).
Медиапоинт
13 отзывов
Москва,
вчера
Что говорят сотрудники
Все 12 отзывов по этой специальности
Специалист по отчетности
Южно-Сахалинск,
ноябрь 2024
Что нравится
Любимый офис, отличный коллектив, все процедуры отложены. Очень комфортно работать.
Что можно улучшить
Как правило, бывшие сотрудники больше не участвуют в отборе. Хотелось бы это исправить.
Координатор
май 2024
Что нравится
- Работа сменная и удаленная 2/2, что очень удобно- Есть приятные коллеги
Что можно улучшить
- Постоянно меняются условия в компании. В 99% случаев в худшую сторону. Например, внести новое ограничение, убрать ранее существовавшее удобство- За года зарплата уменьшилась в 2 раза, даже не учитывая уменьшение от инфляции
- Начальство не сильно заботится о своих подчиненных
Управляющий складом и логистикой
Москва,
апрель 2024
Что нравится
Одекватное руководство, своевременная зп, хороший коллектив.
Что можно улучшить
Коммуникация между складом и отделом продаж
Оценки по категориям
Преимущества и льготы компании
Сотрудники чаще всего указывали следующие льготы и преимущества на основании 275 отзывов
80%
Своевременная оплата труда
58%
Оплата больничного
55%
Удаленная работа
51%
Удобное расположение работы
44%
Профессиональное обучение
43%
Наличие кухни, места для обеда
42%
Медицинское страхование
41%
Корпоративные мероприятия
41%
Система наставничества
38%
Гибкий рабочий график
37%
Оплата мобильной связи
12%
Оплата транспортных расходов
9%
Место для парковки
7%
Компенсация питания
6%
Корпоративный транспорт
Похожие вакансии
Marketing Communication Manager / Digital Manager
Откликнуться
Доступен быстрый отклик с автоматическим добавлением резюме с hh.ru
Digital Traffic Manager
Откликнуться
Доступен быстрый отклик с автоматическим добавлением резюме с hh.ru
Менеджер по омниканальному маркетингу
Откликнуться
Доступен быстрый отклик с автоматическим добавлением резюме с hh.ru
Digital Media Manager
Откликнуться
Доступен быстрый отклик с автоматическим добавлением резюме с hh.ru
Digital Marketing Manager / Менеджер отдела цифрового маркетинга OMODA & JAECOO
от 200 000 ₽
Откликнуться
Доступен быстрый отклик с автоматическим добавлением резюме с hh.ru