Награды компании 0 наград из 3
Забота о сотрудниках Получена: 15.01.2025
88% выполнено
Есть у 1.2% компаний на Dream Job

Работодатель поддерживает достойные условия труда и отдыха для сотрудников

Карьерный рост Получена: 15.01.2025
62% выполнено
Есть у 2.3% компаний на Dream Job

В компании есть возможности для карьерного и профессионального роста сотрудников

Корпоративная культура Получена: 15.01.2025
64% выполнено
Есть у 3.7% компаний на Dream Job

Сотрудники отмечают профессионализм руководства и хорошую атмосферу в коллективе

Trade Marketing Manager

От 3 до 6 лет
Полная занятость
Полный день
Описание вакансии

An international alcohol company is looking for Trade Marketing Manager, location Almaty.

We're looking for a results-oriented individual with solid managerial experience in the FMCG sector who can drive impactful activation plans and optimize resource allocation for maximum ROI.

Responsibilities

  • Develop and implement trade marketing strategies aligned with channel/brand strategies and market conditions.
  • Develop and implement comprehensive category-specific planogram strategies by integrating shopper insights, market research, and sales data to establish standardized processes across retail channels, while ensuring alignment with brand objectives and defining space allocation based on performance metrics and priorities

  • Lead the development and implementation of comprehensive multi-year budget strategies across trade marketing investments (POSM, CAPEX, loyalty programs, merchandising personnel)

  • Conduct annual reviews, propose and implement corrective actions throughout the execution process.
  • Create and deliver effective activation plans for each channel in accordance with strategic business objectives and portfolio strategies. Ensure implementation through coordination with all commercial and production functions.
  • Manage adherence to the Planning Cycle process, CRM marketing initiatives, and other processes related to development, implementation, evaluation, and communication of trade, customer, and consumer activities in local and national promotions.
  • Oversee the development and production of promotional materials while monitoring their effective utilization across regions.
  • Plan and effectively manage the trade marketing activities budget, ensuring optimal resource allocation and ROI.

Requirements

  • Higher education in Economics, Marketing, Management
  • 5+years experience in Trade Marketing
  • Min 3 years of managerial experience in FMCG sector
  • Proficiency in contract management and execution processes
  • Expert knowledge of merchandising tools and performance analytics
  • Advanced proficiency in sales analytics and sales performance evaluation methodologies
  • Deep understanding of B2B and B2C market analysis differences and evaluation criteria for various distribution channels
  • Strong grasp of customer segmentation principles across different distribution channels
  • Advanced Excel and PowerPoint skills
  • English language level – Upper-Intermediate

Conditions

  • Work in a big international FMCG Company
  • Competitive salary
  • Fringe motivation package
  • 30 days paid vacation
  • Medical insurance
  • Corporate mobile communication, meal allowance
  • Recognition and incentive programs
  • Corporate programs of professional training and development of employees
  • Opportunities for professional and career growth
  • Opportunity to work with Big-name brands and contribute to brand building
Вакансия опубликована: вчера, Алматы
Похожие вакансии
Trade marketing speacialist
Новая
От 1 года до 3 лет

Обслуживать клиентов: работать со счетами, пластиковыми картами и денежными переводами. Продавать банковские и страховые продукты (кредитные продукты, карты, вклады).

АНКОР Центральная Азия
4,0 8 отзывов
Алматы,
сегодня
Brand Manager
Новая
От 3 до 6 лет

Обслуживать клиентов: работать со счетами, пластиковыми картами и денежными переводами. Продавать банковские и страховые продукты (кредитные продукты, карты, вклады).

Байерсдорф Казахстан
Алматы,
сегодня
АНКОР Центральная Азия
4,0
Очень хорошо
88%
Рекомендуют
Оценки по категориям
4,6
Условия труда
3,8
Коллектив
3,8
Руководство
3,6
Уровень дохода
4,5
Условия для отдыха
3,6
Возможности роста
Преимущества и льготы компании
Сотрудники чаще всего указывали следующие льготы и преимущества на основании 8 отзывов
75% Своевременная оплата труда
38% Удаленная работа
25% Наличие кухни, места для обеда
25% Корпоративный транспорт
25% Удобное расположение работы
13% Система наставничества
13% Корпоративные мероприятия
13% Медицинское страхование
13% Оплата больничного
13% Гибкий рабочий график
13% Оплата мобильной связи
Похожие вакансии
Retail Manager
Новая
От 3 до 6 лет
Откликнуться Доступен быстрый отклик с автоматическим добавлением резюме с hh.ru
Brand marketing specialist
Новая
От 1 года до 3 лет
Откликнуться Доступен быстрый отклик с автоматическим добавлением резюме с hh.ru
Head of Trade Marketing & Category Management (Almaty, Kazakhstan)
Новая
Более 6 лет
Откликнуться Доступен быстрый отклик с автоматическим добавлением резюме с hh.ru
Commercial manager for brand partnership
Новая
От 3 до 6 лет
Откликнуться Доступен быстрый отклик с автоматическим добавлением резюме с hh.ru
Account Manager for Brands
Новая
От 3 до 6 лет
Откликнуться Доступен быстрый отклик с автоматическим добавлением резюме с hh.ru
Поиск Вакансии Ваш отзыв Зарплаты Сравнить