Награды компании 3 награды из 3
Забота о сотрудниках Получена: 11.09.2024
100% выполнено
Есть у 1.3% компаний на Dream Job

Работодатель поддерживает достойные условия труда и отдыха для сотрудников

Карьерный рост Получена: 11.09.2024
100% выполнено
Есть у 2.6% компаний на Dream Job

В компании есть возможности для карьерного и профессионального роста сотрудников

Корпоративная культура Получена: 11.09.2024
100% выполнено
Есть у 3.7% компаний на Dream Job

Сотрудники отмечают профессионализм руководства и хорошую атмосферу в коллективе

Global Markets Back-office Specialist

От 1 года до 3 лет
Полная занятость
Полный день
Описание вакансии

We are looking for a Global Markets Back-office Specialist.

Trading company

The successful candidate must have previous work experience in medium-sized or large investment, brokerage companies or in a TOP Bank with the role of Back-office/Trading Support Officer.

The Specialist will be responsible for supporting trading activities in terms of control over all trades and all deal attributes are accurately and timely reflected in front office system.

Key Responsibilities:

  • Work closely with Middle office (Product control & Risk management), Legal, IT, Finance, Treasury and Credit department to ensure data integrity in the trading system for accurate reporting.
  • Checking documents, payments/invoices in compliance with agreements and trade confirmations.
  • Control of deal insertion into front office system correctly and in a timely manner daily.
  • Deals reconciliation, finding gaps, investigation/explanation provision to Daily reconciliation reports and corrections performing where necessary.
  • Daily communication with Middle office in case of deal/invoice controls.
  • Dealing with counterparty back-offices in case of necessity.
  • Operational issues resolution.
  • Participation in monthly closing process.
  • Cost type allocation control.
  • Control and check of invoice lifecycle process and participation in automation.
  • Identify mistakes, check and solve issues with Operations/Front office or other departments.
  • Communication with Accounting teams in terms of data reconciliation between front office and other systems.
  • Ad-hoc requests from management.

Qualifications and Skills:

• Bachelor's degree in finance, economics, or related field.

• 2+ years of experience in Trade support/Back-office/Settlement in an investment, brokerage or bank, with a particular focus on Securities/Derivatives/FX/MM.

• Understanding of trading processes, including trade capture, confirmation, settlement

• Ability to work well under pressure and meet tight deadlines.

• Strong communication and interpersonal skills.

• Excellent attention to detail and ability to work with complex data sets.

• Intermediate English

Вакансия опубликована: 1 октября 2024, Москва
Похожие вакансии
Ведущий специалист (отдел ликвидности)
Северсталь
Новая
От 1 года до 3 лет
Ведущий специалист в отдел расчетов (cash management)
ВТБ Капитал
Новая
От 1 года до 3 лет
Что говорят сотрудники

Recruitment Consultant

Москва,
август 2024
Работал 1-2 года
5,0
Что нравится
Свою работу в компании вспоминаю только с теплотой и воодушевлением. Очень слаженный и лояльный коллектив, готовность помочь и погрузить во все аспекты работы и процессов, включая руководителя-играющего тренера.
Понятные и прозрачные КПЭ, современная и отлаженная поддержка с технической стороны (CRM, оборудование и прочее).
Гибкий и удобный формат работы.
Система мотивации и выплаты - все четко, всегда вовремя, стимулирует к энергичной работе и перевыполнению всех целей.
Поддерживается постоянное профессиональное развитие.
Команда очень сплоченная, креативные выездные тимбилдинги вспоминаю до сих пор;)
Что можно улучшить
В период нашего сотрудничества все супер!
Recruitment Boutique S.M.Art
5,0
Очень хорошо
100%
Рекомендуют
Оценки по категориям
5,0
Условия труда
5,0
Коллектив
5,0
Руководство
5,0
Уровень дохода
5,0
Условия для отдыха
5,0
Возможности роста
Преимущества и льготы компании
Сотрудники чаще всего указывали следующие льготы и преимущества на основании 5 отзывов
100% Своевременная оплата труда
80% Удаленная работа
80% Система наставничества
80% Корпоративные мероприятия
60% Гибкий рабочий график
60% Профессиональное обучение
40% Удобное расположение работы
40% Наличие кухни, места для обеда
40% Оплата больничного
40% Оплата мобильной связи